Reklamační řád
Reklamační řád - Firano.cz
Tento reklamační řád je platný od 1. 10. 2025 a ruší platnost všech předchozích verzí.
I. Všeobecná ustanovení
-
Reklamační řád upravuje vztahy mezi kupujícím a prodávajícím při uplatnění práv z vadného plnění.
-
Prodávajícím je provozovatel e-shopu Firano.cz (dále jen „prodávající“).
-
Kupující je povinen se seznámit s tímto řádem a obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že s těmito podmínkami souhlasí.
-
Převzetím zboží se rozumí okamžik, kdy kupující nebo jím určená osoba převezme zboží od dopravce.
II. Záruční doba
-
Zákonná záruční doba pro spotřebitele činí 24 měsíců od převzetí zboží.
-
Pokud kupující nakupuje jako podnikatel pro účely své podnikatelské činnosti, činí záruční doba 6 měsíců, není-li sjednáno jinak.
-
U zboží prodávaného se slevou z důvodu vady nebo nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla sleva poskytnuta.
III. Podmínky reklamace
-
Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat její stav (neporušenost obalu, počet balíků). Případné nesrovnalosti je nutné zapsat do protokolu dopravce nebo zásilku odmítnout.
-
Vady vzniklé během přepravy, které nejsou na první pohled patrné, je nutné oznámit do 3 pracovních dnů od převzetí zásilky.
-
Reklamaci je možné uplatnit:
-
prostřednictvím reklamačního formuláře na www.firano.cz,
-
e-mailem na adrese: info@luxano.cz
-
poštou na adrese sídla společnosti ( viz. kontaty na webu )
-
-
Reklamované zboží musí být řádně zabalené, čisté a označené nápisem „REKLAMACE“. Zásilka musí obsahovat:
-
reklamované zboží včetně příslušenství,
-
číslo objednávky nebo kopii dokladu o nákupu,
-
popis závady,
-
kontaktní údaje kupujícího.
-
-
Prodávající nezodpovídá za vady vzniklé:
-
běžným opotřebením,
-
nevhodným používáním, instalací nebo údržbou,
-
mechanickým poškozením způsobeným kupujícím,
-
použitím nesprávného příslušenství či softwaru,
-
poškozením způsobeným přepětím v síti.
-
IV. Průběh a vyřízení reklamace
-
Prodávající potvrdí přijetí reklamace a informuje kupujícího o dalším postupu (e-mail, SMS).
-
Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě.
-
Způsoby vyřízení reklamace:
-
oprava zboží,
-
výměna za nové,
-
přiměřená sleva z kupní ceny,
-
odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.
-
-
Při oprávněné reklamaci má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů (např. poštovné).
-
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení. Pokud dojde k výměně, běží záruční doba od začátku.
V. Ochrana osobních údajů
-
Osobní údaje poskytnuté v rámci reklamace jsou zpracovávány pouze za účelem jejího vyřízení.
-
S nakládáním s osobními údaji se můžete seznámit v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů dostupném na www.firano.cz.
VI. Závěrečná ustanovení
-
Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek e-shopu Firano.cz.
-
Prodávající si vyhrazuje právo tento řád aktualizovat v souladu s platnou legislativou.
